onsdag 28 december 2011

Nu är jag trött...

...på julen!!!!
Så den smyger sig bort här hemma:)
Jag plockar undan tomtar och juleljus lite efterhand som jag går runt:)
Kanske upptäcker inte familjen det så mycket då, de vill 
ju så gärna ha kvar julen ett litet tag till.

Men här på bloggen är definitivt julen över och jag 
ser fram emot nyår då jag ska göra desserten!
Nya glas är redan inhandlade för ändamålet, för det är klart 
att det ska vara snyggt upplagt på nyår:))
500 kr för några glas gnällde mannen, det är ju dyrare än desserten:(
Men det är ju faktiskt inte engångsglas sa jag, de
kan vi använda till massor!!
(och det höll han faktiskt med om)
All in One heter de så det säger väl allt:))
Jag är i alla fall supernöjd!!
Nu återstår bara att desserten blir lika god som den kommer att bli snygg!!!


4 kommentarer:

  1. Visst är det så att julen börjar bli lite tråkig. Jag är precis som du, sakta men säkert åker den ut... förhoppningsvis är det ingen som märker det.

    Jag är en sucker för fint porslin och köper gärna nytt för speciella tillfällen. Vi får snart bygga ut. Med de glasen är det omöjligt att misslyckas med desserten. De är super fina.
    //Carina

    SvaraRadera
  2. Jättefina glas Helena!
    De ser lyxiga ut och bubblet i dem smakar säkert godare än i de gamla vanliga!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. De glasen kan säkert användas MÅNGA gånger.... Bara du diskar och inte låter mannen göra det ifall han "råkar" slå i sönder ett.....Upps!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Det kommer säkert att bli många härliga desserter i dessa glasen! Vad bjuder nyåret på för dessert då?? Kram Malin

    SvaraRadera