torsdag 1 december 2011

Snuvad på konfekten!!!

 Julia är fortfarande sjuk, hosta och feber:(

Men igår kom vi äntligen till en doktor efter några vänder med att "det finns inga tider kvar idag", arggg:((
Men men, tredje gången gillt brukar det ju heta.
Penicillin och hostmedicin blev utskrivet av den mest otrevlige och arrogante läkaren i mannaminne, enligt Jocke då eftersom det var han som var där med henne.

Efter jobb for jag ner på apoteket för att hämta ut medicinen.
Vad händer då, jo de har datastrul:((
Så efter 20 personer före mig och 1,5 timmars väntan får jag ut medicinen.
Kul sätt att spendera sin enda tidiga eftermiddag den här veckan, särskilt nu när jag äntligen skulle få vara hemma en liten stund och pyssla om Julia:(
Jaja, sånt händer, nu hade vi ju iallafall medicin och tänkte att nu blir hon snart bra. 
Det blir nog skola på fredag, tjohooo.

Men Nej Nej Nej!!!!
Så bra skulle vi minsann inte ha det:(
4.30 i morse fick hon fruktansvärd magkramp med kräkningar som följd.
Kan man bli något annat än förtvivlad??
Stackars Julia<3

Vi läste på penicillinburken, den ska inte tas om man äter migränmedicin:((
Borde inte den otrevlige läkaren ha koll på det????
Nu var jag arg och förbannad, inte nog med att han var otrevlig han kan inte sitt jobb iheller:((

Dessutom kunde jag ju inte köra till jobb idag, går ju inte att lämna en 12-åring hemma själv med sådana smärtor och kräkningar.
Så naturligtvis ringde jag till läkaren för att skälla ut honom!!

Vad händer då??

Jo, han var så snäll och timid och förstående så att jag kom alldeles av mig i min ilska.
-Oh, det var ju synd om Julia. 
-Nej så här ska hon inte ha det.
-Det ordnar vi.
-Jag skriver ut intyg och nytt recept. 
-Hämta det här så slipper det ta så lång tid på apoteket idag eftersom de har sådana problem.
-Hälsa henne så gott!!

Snacka om att bli:
Snuvad på konfekten!!
Jag som var arg och såg framemot att få skälla ut den där otrevlige arrogante läkaren.

Nu får jag bara hoppas att den nya medicinen blir bra.


3 kommentarer:

  1. Stackars Julia vad hon ska behöva gå igenom!! Hoppas att hon nu fort blir bättre!
    Styrkekramar från Nettie

    SvaraRadera
  2. Tack Nettie, det värmer!!
    Och så kul du tittar in här!!!!

    SvaraRadera
  3. haha, det känner jag igen, jag planerar hela samtalet i mitt huvud innan jag ska skälla på ngn , men det blir aldrig som jag tänkt mej o tur e kanske det ?! :-))

    kram o hälsa Julia

    SvaraRadera