måndag 28 mars 2011

Ett uppdrag!

Idag fick jag ett uppdrag av min kära make:
-Kan inte du köra och shoppa en vårjacka till mig?
Vi ska till Prag till helgen och han börja få panik att han inte hade 
någon snygg vårjacka eftersom han sällan använder en sådan.
Därför tyckte han inte heller att den skulle vara för dyr.
Inga dåliga pretentioner, eller hur?
Ja, han behövde inte fråga mer än en gång, klart jag ville åka och shoppa!!!
Dessutom lovade han att han skulle fixa maten och läxorna med barnen.
Tror jag kommit till himmelriket!!

Men jag tog mitt uppdrag på största allvar och gick från 
affär till affär, vilken uppoffring;)
Och där hängde den, jackan som jag tror han kommer att gilla,
för det är ju inte så att han har berättat för mig vad han vill ha.
Men har man nu känt varandra i 22 år vill man ju tro att 
man känner till varandras smak. 
Undras om det är så tvärtom också, att han känner till min smak?
Den var nu kanske inte så billig som han hoppats på, 
men å andra sidan har han inte koll på vad någonting
kostar när det gäller kläder och skor.

Jag tvingade honom att stå modell, det var väl det minsta 
han kunde göra nu när jag slitit så i affärerna;)
Visst blev den bra??

8 kommentarer:

  1. Klockrent!
    Den blir suverän I Prag - frågan är bara: hur skall du matcha honom nu?
    Hmmm

    SvaraRadera
  2. Supersnygg!!!! Både jackan o Jocke=)

    SvaraRadera
  3. Såna uppdrag gillar vi att få;)Jackan blev kanon.. Den förstår jag att han blev nöjd med:) Kramis

    SvaraRadera
  4. Jackan e Jocke!! Du kan din sak :-)) Den va skitsnygg! var hittade du den ?

    SvaraRadera
  5. Vilket hedersuppdrag! Önskar att jag också vore betrodd att åka och shoppa till mannen...
    Men du: Nu måste ju du ju shoppa något till dig själv med! Annars är det inte rättvist, ju!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Svar: Lisa, jag hittade jackan på kappahl, inte där Jocke brukar handla precis:)
    AH, klart jag shoppade till mig själv också när jag ändå var iväg!!

    SvaraRadera
  7. Den blev prefekt!Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Den blev ju urbra på maken!

    SvaraRadera