onsdag 9 mars 2011

Strykare??

Att stryka eller att inte stryka? 

Jag tror att antingen är man en strykare eller så är man det inte.
Och ja, jag måste erkänna jag är en strykare!
Jag stryker faktiskt nästan allt. 
Förutom kalsonger och trosor då, det slutade jag med 
för 10 år sedan då vi köpte en torktumlare:)
Har upptäckt att ganska många runt omkring mig inte stryker,
vilket jag har svårt att förstå eftersom jag är en inbiten strykare.
Min tvätt blir alltid så förfärligt skrynklig, antagligen 
är jag för dålig på att hänga den.
Men det gör mig ingenting, för jag tycker att det är rofyllt 
att stå där i min tvättstuga och stryka min tvätt.
Oftast får jag vara ifred:)
Kan kanske bero på att ingen vågar sig ut där, risken finns 
ju att få i uppdrag att tex. sortera strumpor:)
Min kära make har dessutom gjort allt för att jag ska 
trivas på min så kallade arbetsplats och hängt upp denna fina kalender:))

Egentligen har jag bara ett problem och det är när jag har
strukit färdigt och lagt allt i fina högar. 
Då ligger liksom högarna kvar, de vill inte gå in 
av sig själv i respektive garderob:(
Och detta är något av det värsta jag vet!!
Jag har för länge sedan konstaterat att det är ju inte lönt att 
lägga in kläderna i garderoben, de är ju ändå tillbaka
i tvättstugan igen en vecka senare.
Familjen har vant sig och går oftare till tvättstugan 
och hämtar kläder än de öppnar sin garderob.
Men ibland chockar jag dem och när de kommer
in i tvättstugan blir kommentaren
-Ajamen, här är ju inga kläder!!
Måste tillägga att jag har börjat att lägga högarna på respektive säng för 
att de sen ska lägga in kläderna själva.
Inte så uppskattat av familjen men det känns bättre för mig:)
Då är frågan - Är du en strykare eller inte???





7 kommentarer:

  1. Tja jag är nog en styckare till ca:60% dvs jag strycker det jag anser behöver det o resten viks och läggs i respektive gadrober! Men lite hjälp att få in det på rätt ställe hade ju inte skadat! Man kan ju alltid försöka med ditt lilla knep på mina killar iallafall manen o den store! kram Malin

    SvaraRadera
  2. Oj då det smög sig in ett litet c i stryka! Det skulle ju inte va där! Malin

    SvaraRadera
  3. Definitivt en strykare! Inget fusk här inte! Här stryks allt (ja, utom kalsonger och trosor då, men när jag var nykär så ströks nog även mannens kalsipper.) Det kan dock uppstå en onödigt lång väntetid mellan tvätt och strykning som är lite irriterande. Men så blir det väl när EN person ska stryka FEM personers tvätt. Hmpf!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  4. Nä, jag är nog ingen strykare. det är inte lönt att stryka något och sen pressa in det i min trånga garderob.
    Men jag tar ju inte heller på mig en skrynklig blus, då får brädan fram. Just nu står den här i hallen och blänger.
    Ekvationen 170kvm. boyta varav 3,5 är tvättstuga - det kan jag säga är en DÅLIG fördelning (om jag inte sagt det tidigare...)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Väldigt fin bild du har fått i tvättstugan, kanske skulle lägga in det som förslag här med när tvättstugan är färdigrenoverad :) Jag är ingen strykare, stryker endast det som är absolut nödvändigt :)

    SvaraRadera
  6. Jag är inte en strykare.... Men jag stryker då det behövs... Och dukar stryker jag alltid:) Usch när jag läser att du stryker allt tänker jag... Tycker du kanske att jag går runt med skrynkliga kläder???? Kram

    SvaraRadera