söndag 13 mars 2011

Min Lördag!

Det fixades och donades hela dagen inför vår traditionella
melodifestival kväll med våra goda vänner!

Men med det härliga vädret och inför den kommande
hälsoundersökningen kände jag att nu var det dax
att ta min så kallade "träning" till en ny nivå.
Ja, och då åkte stavarna fram!
Kärringvarning, jag vet:)
Men jag vet också att man förbränner 40% mer om
man går med stavar, så varför då gå utan dem? 
 Har däremot lite hatkärlek till de där stavarna.
Gillar ju att förbränna och att röra på mig, men jag gick och trillade
för lite mer än tre år sedan, vilket inte var så kul.
Har man då stavar i händerna kan man inte ta för sig
och landningen blir inte så snygg:(
Jag hade tur för två tjejer hittade mig och jag fick låna telefonen
innan minnesförlusten slog till.
Det blev ambulans till sjukhuset.
Kraftig hjärnskakning och minnesförlust på det.
Inte så vacker bild men det bjuder jag på.
Det här tänker jag på varje gång jag tar fram de där
j-vla stavarna, men känslan av den här händelsen ska
inte besegra mig så det är bara att köra på.
Dessutom tog jag med mig en väninna
igår så det kändes tryggt.

På kvällen kom så våra kära vänner och vi åt och drack gott!!
Julia hade ordnat en melodifestival tävling och alla var lika engagerade.
Vi skulle sätta en vinnare, den som kom 2:a och den som kom sist.
Wilma lyckades sätta 2 av 3 möjliga så
Grattis Wilma!!
Herrarna som hejade på Linda Bengtzing,
(vilket nog berodde mer på klänningen än låten)
 blev så här glada när hon sjöng!

Frågan är då bara - Vann rätt låt??



8 kommentarer:

  1. Bra jobbat av dej att ta steget och gå ut o gå med dina stavar.... Usch din stackare som det blev den gången... Jag kommer ihåg att du skickade bilder till jobb på det... <3 Det verkade bli en mysig kväll... Vi fick avsluta vår kväll klockan 28 då Viggo kräktes.... Så jag somnade redan 20,30 igår för jag tänkte att det kunde bli en natt med att vara vaken mycket... Så jag missade melodifestivalen.... och kan inte säga vilket bidrag som var bäst igår... Lycka till
    imorron:) Kram Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Jag menade klockan 18:)

    SvaraRadera
  3. Oj så stavarna har vågat sig fram igen! Trodde dom var landsförvisade för evigt! Om det var rätt låt som vann så blir mitt svar: TJA inte min favorit men det var ju ingen låt som var för den delen! Ha en skön söndag! Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej Helena!
    Stackare dig som hamlade så illa. Jag går gärna med stavar, tycker att det känns så bra efteråt framför allt i ryggen. Kul att även du börjat blogga. Lycka till med hälsoundersökningen. Du, jag är också en strykare :) Ha det gott! Kristina

    SvaraRadera
  5. Såg otäckt ut det där :(
    Kanske man skulle prova stavar då om man förbränner så mycket mer...
    Enligt mig var det fel låt som vann, jag höll på The Moniker :)

    SvaraRadera
  6. Inger vacker syn - men det går ju inte att säga att du skall ta det lugnt heller för vitsen är ju att stavgången skall ge något.
    Oddsen att det händer igen är promilleliten så hoppas vädret kommer att bli bra nu så att du kommer igång som jag vet du är sugen på.

    Härligt att se att ni hade trevligt i lördags - kanske var det rätt låt som vann - vi får väl se!
    kram

    SvaraRadera
  7. Det var ingen liten vurpa du hade gjort. Shit asso. Bra att du ger dig ut me stavarna igen, det ska du ha cred för!!!! Det ser ut som du varit överfallen. Vi missade melodifestivalen...Upps=) Hhehe, Ses snart=)

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken vurpa!!! Stckare,ingen vacker syn alls. Påminner lite om när en av mina söner kraschade med kickbiken (och slog ut 2 ½ permanenta framtänder dessutom... :-(
    Bra gjort att ta fram stavarna igen iaf. Och skönt att du verkar ha repat dig helt efteråt!

    Stämningen verkar ha varit på topp i hemma hos er i lördags! Själv höll jag ju Danny som favorit, så jag hade ju gärna sett honom som segrare...

    Kram // AH

    SvaraRadera