fredag 18 mars 2011

Fredags vinet.....

...är ett måste för mig!
Nej, kanske inte ett måste för då hade jag ju haft problem.
Men gott är det, när man kommer hem från jobb
och häller upp ett glas rött:)
På fredagen och lördagen om vi sitter själv hemma, tycker jag om
att öppna en flaska till middagen.
Det finns så många fler goda viner att variera mellan. 
Jag försöker ständigt hitta nya sorter och jag får hela tiden nya favoriter.
 Men boxen är inte att förakta, den är super bra just när man 
kommer hem på fredagen och är sugen på ett glas, när grannarna 
helt plötsligt står i dörren eller om man har fest för många!
Så här hemma finns alltid både flaskor och boxar på lager.
Det är livskvalitet för mig:))

Här är några av mina favoriter just nu
Flaskor:
Boxar:
Naturligtvis kommer det ständigt nya favoriter.
Har ni några favoriter ni kan dela med er av?

Så med fredags vinet i min hand säger jag
Skål på er mina vänner och ha en trevlig fredag!!

3 kommentarer:

  1. Tack detsamma vännen! Inga dåliga viner, prova nästa gång Tommasi Appasimento 2009. Tror att det är gott, har inte hunnit smaka det ännu. Ha en underbar fredag på er alla. Kram // Jane

    SvaraRadera
  2. alltid lika gott med ett glas rött! En favorit hos oss är ju Lindemanns både rött rose o vitt och en annan favorit är Tapiz (tror jag att det stavas) Ha en mysig helg! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. jag dricker ju inte vin men jag delar gärna med mej av denna underbara dryck, den heter Mokaï o är en läskande fläderblomscider, helt fantastisk god! :-)
    kolla länken:

    http://www.presswire.dk/log/pm_files/CULT-MOKAI.jpg

    SvaraRadera