lördag 5 mars 2011

Skorna...

..har länge kallat på mig.
-Helena, nu är det dax.
Snöra på och ut och rör på dig!!!
Jag har länge ignorerat detta faktum 
och bara gått förbi skorna där i hyllan.

Men idag när jag kommit hem från "hem & villa" 
mässan, kände jag att det var dax.
Jag började dock lugnt med en rask promenad.
Doris fick också följa med, när pälsen åkte upptäckte vi 
att hon gott och blivit en tjocksmock över vintern.
Så nu är det motion som gäller!!!

Om jag någon gång mer kommer att springa milen vet jag inte, 
det känns som det ligger väldigt långt borta.
Men den första raska promenaden är avklarad så 
jag är ju ett steg närmre:))

Ha en skön lördag mina vänner och ta hand om er!!

3 kommentarer:

  1. Härligt!!! Kanske skulle göra som dig och ge sig ut i det härliga vårvädret :) Får nog också börja med promenader sen till sommaren ska det bli löparrundor :)

    SvaraRadera
  2. haha,mina skor gör likadant,men jag tror de skriker ännu mera om jag tar dom på mej:
    "ajajaj,gå ur oss du, krossar oss" tror jag de skriker *ler* så jag har andra skor som tåler mera när jag ibland ger mej ut o promenerar....

    SvaraRadera
  3. Då är vi två som tagit ett första steg mot bättre motion :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera