måndag 12 december 2011

Lussevaka!!

Kommer ni ihåg??
Lussevakorna när man var ung??
 En kommer jag speciellt ihåg!!!

Lussevakan för 23 år sedan!
Det var då jag tillsammans med min kompis Carina hamnade
på förfest hemma hos en kille som hette Uffe.
 Och där satt han, killen som skulle komma att bli 
mannen i mitt liv!!
 Han var inte alls min typ och egentligen alldeles för gammal.
Jag var 16 och han 21 år.
Men det var något som fängslade mig med denne långhårige rockare:))
Och tack och lov var det något som fick honom att se åt mitt håll:))
Vi pratade en del den kvällen och han erbjöd mig senare skjuts hem, som jag
tackade nej till eftersom jag skulle sova hos min killkompis Tonny.

Som tur var blev han inte avskräckt av detta utan han ringde mig 
redan dagen efter och dagen efter det och dagen efter det.
Och inte en enda av dagarna var jag hemma eftersom jag jobbade 
varje kväll efter skolan på ett julbord.
(vågade inte ringa tillbaka i heller)
Men som av en händelse råkade vi stöta på varandra följande 
lördag när jag var på väg till en fest.

Tur var väl det!! 
Annars hade jag kanske inte suttit här idag:))

6 kommentarer:

  1. Underbart <3 Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Ojoj, shit pommes frites...... Lussevakan....... Kan bara säga att jag hoppas mina barn INTE gör som jag gjorde ;) heheheheh men kul var det... Hihi

    SvaraRadera
  3. Härligt!
    Undrar om man lussevakar som förr nuförtiden?
    Ingen trend bland mina grabbars kompisgäng i alla fall - jag tycker att vi inte berättar något för dem om hur man gör!!!

    Glad Lucia!

    SvaraRadera
  4. <3
    Inte ett öga tort....

    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj, lussevaka förr...Det var tider det!
    Det är fantastiskt, Helena, att du & Jocke har hängt ihop sedan gymnasietiden!
    Glad lucia!
    Kram Maggis

    SvaraRadera
  6. Javisst ja! Lussevaka - det hade jag faktiskt glömt! Men så var det ju...:-)
    Tur att man slipper det nuförtiden...Skulle aaaaldrig orka vara vaken hela natten nu...:-)

    Och grattis till de 23 åren!!!

    KRAM // AH

    SvaraRadera