torsdag 8 december 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Det började bra med att mannen min frågade mig om vi skulle 
ta oss ner till vår lokala guldsmed för att titta på 
en eventuell 30- 40-års present till mig.
Jag har nämligen en idé om att jag skulle vilja göra om min vigselring.
Så det vi ska kolla är hur jag vill ha det, vilket jag inte riktigt själv 
vet ännu och så klart vad det kan tänkas kosta.
 Jag blev så glad att han tog det här initiativet och jag har inte 
riktigt kunnat sluta tänka på det på hela dagen.

Vi var in om på julskyltningen och då sa guldsmeden att 
-det är bara att komma in, när som.
Det tog vi fasta på och åkte bara dit.
 Men när vi kom dit idag var han inte där utan, hans mor var där istället.
Jag tror det var där det började gå fel:(
Och för att försvara min man, hade han inte ätit vilket han borde gjort.
Vad modern hade att skylla på vet jag inte, för hon var inte så trevlig hon i heller.
I vilket fall som helst så missförstod modern och min man varandra 
rejält så det blev inte så trevliga vibbar inne i butiken:(
Och där stod jag och ville titta på ringar:(( 

Det slutade i alla fall med att jag har bokat en tid med guldsmeden, 
men glädjekänslan över att titta på och eventuellt få nya ringar 
är för tillfället som bortblåst:(

Det blir inte alltid som man tänkt sig!
Hoppas jag får tillbaka känslan nästa vecka när jag ska dit, utan mannen:))

4 kommentarer:

  1. Men oj......
    Detta måste ja höra mer om i morrn...
    Till Jockes försvar: Har väl kunden ALLTID rätt=)
    Kramar
    Ses i morrn då det e fredag

    SvaraRadera
  2. Det blir bättre nästa gång när du får träffa guldsmeden istället för hans morsa! Hoppas att Jocke kan ta sig tid och följa med dig :) Och imorgon är det FREDAG och jag bjuder på något gott! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att det går vägen då!

    SvaraRadera
  4. Ärligt talat: Ta mannen med dig någon annanstans.
    Det finns massor med trevliga guldsmeder, jag har en jag kan rekommendera!
    Kramar

    SvaraRadera