onsdag 16 november 2011

Tacksam!

Tyvärr är väl det så att när någon i ens närhet mår väldigt 
dåligt börjar tänka på hur man själv har det.

Jag har konstaterat att jag har såå mycket att vara tacksam för:
  • Mina underbara barn
  • Min man som är här för mig i vått & torrt
  • Mina föräldrar som alltid vill mig väl
  • Mina vänner som får mig att skratta
  • Mitt jobb som jag älskar
  • Mina arbetskamrater som uppskattar mig
  • Min goda hälsa
  • Vår ordnade ekonomi
  • Mitt hem
  • Fredagarna som jag älskar
  • Allt gott vin som finns på systembolaget
  • Att få gå och lägga mig lycklig & nöjd varje kväll
Men visst kan:
  • Barnen vara "för jävliga"
  • Mannen knäpp
  • Föräldrarna dryga
  • Vännerna svika
  • Jobbet tröttsamt
  • Arbetskamraterna oförstående
  • Jag känna mig hängig
  • Pengarna inte räcka till
  • Hemmet vara rörigt
  • Fredagarna vara för korta
  • Vinet för surt
  • Jag gå och lägga mig med dåligt humör
Men det är ju det som kallas livet!
Hade inte det tråkiga funnits så hade man ju 
inte iheller uppskattat allt bra:)

Men i det stora hela vill jag bara berätta att jag är såå  
Tacksam !!!

3 kommentarer: