onsdag 23 november 2011

Gnäll!!

 ...och 3 av 5 långa dagar är nu gjorda!!!
Jag vill ju inte gnälla, men den här veckan jobbar jag sjukt långa dagar:(
Det är knappt jag vågar säga det för allt här i livet är ju relativt.
Finns ju alltid de som jobbar längre.
Mannen min t.ex. 
Det är därför jag får gnälla lite här och inte till honom:)
Jag har sedan barnen kom för snart 13 år sedan inte jobbat heltid.
Det är så jag har velat ha det.
Jag vill ha tid att spendera med mina barn, pengar har varit mindre viktiga.
Jag har jobbat 30, 32, 34, 35 timmar i veckan.
Det har liksom ökat med någon timme då och då allt eftersom 
det har behövs på jobb, men nu är jag uppe i 37 timmar 
i veckan och jag är så nöjd med det.
Men den här veckan toppar nog alla mina veckor genom tiderna,
med sina 47 timmar!
Det är tur att jag trivs och har så himla roligt på mitt jobb:))
Men som sagt det är ju knappt så att man vågar gnälla för det 
finns ju massor av människor som jobbar så mycket jämt.
Men nu gör ju inte jag det så nu kommer det:
Gnäll Gnäll Gnäll
Haha, det var faktiskt riktigt skönt!!!

5 kommentarer:

  1. Oj, shit....... Fy vad du ska gnälla hela tiden, du ska vara tacksam att du har mig o Monica och därmed basta=)
    Hahahah
    Nä skämt o sido...
    Stackars dig.
    Hoppas nästa vecka blir bättre!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Fast det roliga med ditt inlägg är ändå att du inte jobbar "jätte" mycket utan SJUKT mycket!!! och det kommer inte från mig ha, ha!
    Ses i morn gamle vän!

    SvaraRadera
  3. Oj oj, det är Sarahs fel!! Hon har visst mer inflytande på mig än vad jag trodde:)) haha!!!!

    SvaraRadera
  4. jag gillade oxå mina 30 timmar när barnen va små, men nu e det inga problem med att jobba heltid då de e så stora.
    37 timmar i veckan e heltid i DK ;-) men så har jag 1 timmes resväg 2 x dagl så då e jag uppe i 47 timmar i veckan...... men jag vilar på tåget ,skönt :-)

    SvaraRadera
  5. Hehe
    Amen Helena....
    Nu får du ge dig.......Asså jag vet att ja e SJUKT perfekt, men du kan inte bli mig, kanske en kopia...Men inte äkta Sarah.....
    Hehe
    du vet att man träffar vissa människor för att man ska lära sig något....=) Hihihihi

    SvaraRadera