lördag 26 november 2011

Pyntat, klart & redo...

...för 1 Advent!!!!
Det har fixats och donats hela dagen till stämningsfull julmusik!
Och jag som inte trodde jag skulle hitta julstämningen, 
men den är definitivt här:))
Så nu går jag runt och bara myser!
Fast med lite dåligt samvete då förståss.
Pappa har kalas idag, men Julia har feber och jag valde 
att stanna hemma med henne.
Vet att det borde vara jag som gick men jag känner mig 
inte heller helt hundra.
Jag har beslutat mig för att sluta att vara så himla duktig hela tiden.
I vanliga fall hade jag bitit ihop och suttit där på kalaset och 
visat god min, men jag orkar inte det mer.
Jag har bestämt mig för att lyssna mer på mig själv och min kropp.
Kan verka själviskt, men jag tror att min pappa klarar sig 
och att Jocke och Hannes klarar av att 
representera familjen utan problem.
Dessutom lär det ju komma fler kalas!
Så varför har jag då dåligt samvete??
Ja,ja bara för att jag nu har bestämt mig behöver det ju inte 
menas att alla mina känslor är med på det:(
Får väl träna på det:))

Jag bjuder på lite inför advent bilder!!
Stjärnor och ljusstakar är på plats!!
Redo att tändas i morgon!
Favorit tomten har kommit fram!
I år har jag slagit på stort...röda kuddar i soffan!!
Otippat eller hur???
Julias egenhändigt dekorerade datumljus!
Ja, lite gott får vi ju också ha!!

Ha nu en riktigt skön kväll före 1 advent och 
njut av den nyfunna julstämningen.
Själv ska jag frossa i mig en god ost med pepparkakor, lite vin 
och ha en mysig soffkväll tillsammans med Julia.

3 kommentarer:

  1. Härligt mysigt! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Låter underbart me julstämningen....Undrar när vi ska hitta den. Vi har inte börjar pynta än....HJÄLP!!!! Nä då, ingen stress alls.....Inte än, kanske i morrn=)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Lite rött här och där hör ju julen till. Fint!
    Övning ger ju färdighet sägs det. Jag vet precis hur du känner. Förnuft och känsla brottas hela tiden med varandra och undrar om man nån gång blir av med sitt dåliga samvete???
    Hälsa Julia
    Kram

    SvaraRadera