måndag 30 maj 2011

Kaffe??

 Jag vill börja med att klarlägga att jag är en 
tedrickare, en stor sådan. 
1-3 kannor te om dagen brukar det bli och det är såå gott.
Men nu är det ju så att det står i varenda tidning
att det är så bra att starta dagen med en kopp kaffe.
Det är bra för förbränningen, vilket är ljuv musik i mina öron:)
Problemet är då bara att jag tycker att det är så (förlåt)
äckligt, jag vet att man inte får säga att något är äckligt 
men för mig är det verkligen så.
I alla fall har jag nu i två veckors tid tänkt att jag ska börja dricka kaffe.
10 gånger som mina kära kollega Monica säger, ska man prova.
Så nu sitter jag här och kämpar i mig en kopp samtidigt 
som mitt te står ute i köket och väntar på mig, 
för någon belöning måste jag ju ha:))

Så nu är min fråga:
Är det möjligt att vid snart 40
lära sig att dricka kaffe??

3 kommentarer:

  1. OK..... finns andra sätt att föbränna, ut och gå tex :) Jag tror att det är en omöjlighet för dig att lära dig att börja tycka om kaffe. Sen är inget omöjligt för dig om det betyder belöning. Så svaret är att jag tror säkert att du kan lära dig dricka kaffe men.... du kommer ALDRIG att tycka om det.

    Ha en bra dag och lycka till med kaffet! Kram Jane

    SvaraRadera
  2. Det kanske inte är lika lätt utan mjölk och socker... En gång i tiden hade jag tre sockerbitar och en massa mjölk i kaffet...
    Idag kan jag inte dricka det om det inte är svart... Och jag dricker massor...;D Så, jodå, jag tror helt klart man kan lära sig dricka kaffe!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Du kommer att klara det! Du lyckades ju med tre HELA koppar innan jag gick hem idag! Imorgon så tar du med dig en STOR kanna till Tosselilla! Kram Malin

    SvaraRadera