söndag 15 maj 2011

Nutellachock!


I fredags när jag körde hem från jobb, körde jag in om affären 
för att köpa Nutella då jag skulle göra en
Nutellacheesecake till lördagskvällen.
Barnen var på disco och hade redan ätit middag med mannen, 
så jag tog ett glas rött och en bit getost i godan ro innan det var
dax att sätta igång med cheesecaken.
Sen satte jag igång med allt vispande som hör en cheesecake till och 
när det var dax att tillsätta Nutella så öppnade jag burken.
Snacka om jag blev chockad, någon hade ätit upp halva burken!
Så fräckt att öppna burken i butiken och bara sleva i sig.
Så där stod jag med alla vispade ingredienser och en 
halväten äcklig burk Nutella.
Det var bara att ringa butiken och berätta dilemmat.
Nå´t kvitto hade jag inte heller tagit, jag handlade ju bara lite Nutella.
 Tack och lov var de väldigt förstående och sa att det var bara
att komma och få en ny.
Men jag hade ju druckit vin:(
Ja, vad ska man göra, nu var det bråttom om inte de vispade 
äggvitorna och äggulorna skulle sacka ihop.
Det fick bli cyklen och snabbt fick det gå!
Jag kan tillägga att det är en bit till affären, phu!
Men det blev en Nutellacheesecake tillslut och ni kan tro den blev god!!
Vi och våra vänner åt den med andakt samtidigt
som vi hejade fram Eric Saade!

5 kommentarer:

  1. Amen, ööööeee! Fasen vad folk e äckliga!
    Men hur gott låter det inte med en nutellacheescake? Receptet i bloggen kanske?
    Go´söndagkväll!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag trodde knappt mina ögon, men här kommer receptet:
    100 g smör
    150 g digestivekex
    150 g chocolate chip cookies
    Smält smöret och blanda med krossade kex och cookies. Bred ut röran i botten av en springform, 24 cm, som du lagt bakplåtspapper i botten på. Ställ i kylen under tiden fyllningen görs.
    Fyllning
    3 ägg
    1½ dl socker
    200 g färskost
    3 dl grädde
    nutella, tog säkert 2 dl men det står 1 dl i receptet
    Vispa samman äggulor och socker poröst, rör ner osten. Vispa grädden hårt. Vispa äggvitorna till hårt skum. Rör först ner grädden i smeten och vänd sedan ner äggvitorna. Bred ut hälften av smeten i formen och klicka i halva mängden nutella. Rör ut resten av nutellan i smeten och bred på den. Frys i minst 6 timmar och ta ut den ca 30 minuter innan den ska avnjutas.

    SvaraRadera
  3. Glömde nämna att jag hittat receptet hos Mårtenssons kök:)

    SvaraRadera
  4. Men asså hur tänker folk.....Att bara tänka att jag ska äta lite nutella nu när ja är i affären??? Undrets tid är inte förbi......Tur det löste sig iallfall=) Ses i morrn

    SvaraRadera
  5. Men herregud, är det ingen måtta på ad folk får för sej att göra? Så vedervärdigt äckligt!!! Hugaligen:(

    Tur att cheescaken gick hem i alla fall, lite som plåster på såren:)

    SvaraRadera