onsdag 4 maj 2011

Ljuskväll!

Ikväll har jag varit med tjejmiddegänget på något som kallas för ljuskväll på ett ställe i Malmö som heter Andrum. Där fanns ett jättemysigt café och många olika rum för behandlingar, samtal osv.
Så här beskriver de sina ljuskvällar:
Under ljuskvällarna bjuder vi in våra vänner från andevärlden i ljusets och kärlekens tecken.
Vi får budskap till oss från andra sidan. 
Det kan vara budskap från nära och kära som gått över till andra sidan, eller från våra vägledare. 
Budskapen är till för att hjälpa oss i vår vardag. 

Där var ingen närvarande från andra sidan hos mig däremot stod min guide vid min sida.
Han såg ut som Einstein med håret  rufsigt på alla håll och det berodde på att jag i tankarna tänker så mycket och snabbt, jag slänger ut så många frågor som han ska ge mig svar på, men att han aldrig hinner för jag är så snabb och har redan hunnit tänka en ny tanke. Han sa att jag inte behöver ligga 3 steg före hela tiden och han ville att jag skulle lugna ner mig, hinna tänka färdigt och få mitt svar och hinna njuta och reflektera.

Där finns en kvinna i min närhet som odlar och övervintrar pelargoner, henne ska jag umgås mycket med och ta lärdom av hennes sätt att tänka.  
(Kan ha en aning om vem det kan vara.)


Det finns också en kvinna som har många väskor och då menar jag många, henne ska jag också umgås med. Hon är rolig och bra för mig och får mig att må bra.
(Har ingen aning vem det är, något tips? Har du många väskor?)


Sist men inte minst berättade hon att jag i ett tidigare liv har bott i vilda västern och jobbat som glädjeflicka på en saloon. Jag dansade för männen och tyckte om att umgås med dem och jag drog mig minsann inte för att ta ett glas starkt med dem:) 
Alltså gillade jag män redan i ett tidigare liv och att det håller i sig även i detta livet!


Ja, om jag ska tro på det här eller inte, det vet jag inte. 
Men kul och intressant var det.
Tyckte ändå att det stämde rätt bra in på mig och jag kan säga att mina vänner skrattade gott och tyckte att det var "klockrent"!!

6 kommentarer:

  1. Det lät som en annorlunda kväll, det skulle ja osså kunna tänka mig att testa.
    Funderare bara: Har inte Monica många väskor eller e det bara som ja fått för mig?
    Att du varit glädjeflicka i förra livet var ju bara så häftigt=)
    Kram ve ses i morrn!

    SvaraRadera
  2. Ja vi tyckte att det var klock rent, hon sa en sak till men jag vet inte om du vill skriva om det?kram Maj-Lis

    SvaraRadera
  3. Ha,ha det var klockrent vid en snabb reflektion så här på morgonkvisten - ser fram emot att höra mer sen i dag!

    Sluta bara inte att vara snabb i tanken och ett steg före på jobb - för det gillar ju jag he, he.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad då Maj-Lis? Det det måste jag ha glömt.

    SvaraRadera
  5. Hon med blommorna kan jag gissa mig till vem det är :) Tycker allt verkar helt galet klockrent, förutom starkspriten :) Måste få webbsidan på detta för detta vill jag också vara med om. Vi höres och då berättar du ALLT! Kram // Jane

    SvaraRadera
  6. Att du inte vill vara beroende av någon, vill klara dig själv och att ingen kan bestämma över dig. Du vet vad du vill och var det inte nått med dina åsikter, jag kommer inte ihåg, vi skulle ha spelat in det. Kram ses imorgon. Maj-Lis

    SvaraRadera