söndag 22 maj 2011

Många järn i elden


Jag brukar tycka att jag kan ha många järn i elden.
Men så var verkligen inte fallet idag:(
Precis när åskan satte igång som värst ställde jag 
mig vid spisen för att göra mat. 
Riset i en gryta, upp med en stekpanna som kycklingfiléerna 
skulle bryna i och la i margarin.
Induktionsspisen på power, för snabbt ska det gå.
Då kallade Jocke från uterummet 
-Kom och kolla på blixtarna, och det gjorde jag.
Vilket skådespel!!
När jag gick in igen upptäckte jag att det blivit väldigt 
mörkt i huset, så jag började tända ljus.
Jocke kommer in i huset och säger
-Det ser ut som det blixtrar från köket!
Det kan det ju inte göra, säger jag.
När vi rundade hörnet in till köket ser vi stekjärnet 
stå i ljusan låga, då fick vi fart!!
Det var inte bara lågor utan väldigt mycket eld.
Som tur är handlade Jocke supersnabbt och fick ut stekjärnet 
i garaget, för att sen kväva elden med en handduk och locket.
Så allt gick bra tillslut.
Bara en massa rök i huset och två skärrade barn.
Men till och med middagen blev god till slut:)

 Så den här dagen klarade jag inte av att ha många 
järn i elden utan bara en massa eld i järnet:))

 
 

3 kommentarer:

  1. OJ! Vilken tur att det slutade lyckligt! Ta nu och sätt er i soffan och vila er! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Fy så läskigt.
    Ibland får man sig en tankeställare!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oh, hemska tanke!!! Det är en av mina mardrömmar: att huset skulle börja brinna...
    Tur att det gick bra!

    Kram // AH

    SvaraRadera