torsdag 16 januari 2014

Vissa dagar kommer man ihåg...

...mer än andra:)

Idag för 15 år sedan är en sådan dag!

Det var lördag och jag hade varit på Mio möbler med min mamma 
som letade möbler till deras sovrum.
Efteråt åkte vi hem och fikade hemma hos dem där även Jocke var.
På kvällen åt vi en god middag framför Tv:n bara vi två.
Sen lutade vi oss tillbaka för att se Broken Arrow 
som gick på tv:n denna kväll.
Jag kommer ihåg att jag tyckte den var bra, 
får nog se om den en vacker dag:)

När filmen slutade reste jag på mig, och ja då hände det.
Jag fick min första värk!
Sen kom de oftare och oftare, starkare och starkare!
Någon timme senare åkte vi in till KK för vårt första barn, 
vår underbara dotter ville ut och se dagens ljus<3
Efter många och långa timmar och ett fruktansvärt långt 
förlossningsarbete kom hon så ut, vår Julia!
Och vi var världens lyckligaste!!

Tror aldrig att jag kommer att glömma den dagen för 15 år sedan.
Antagligen för att den förde sådan lycka med sig!

I morgon blir hon så 15 år och hon är fortfarande lika underbar<3 
(när hon själv vill, hon är ju dock tonåring)
Usch, vad tiden går fort:(
Jag önskar ibland att hon fortfarande var så här liten så att 
jag fick hålla henne i min famn och 
gosa in näsan i hennes nacke.



 Men nu är det hennes kille som får hålla om henne och 
snusa henne i nacken och vi får ska vara glada 
om vi får en kram då och då.
Nu är det är ju så klart så här det ska vara, konstigt vore det ju annars.
Men som mamma får man ju drömma och längta sig tillbaka
litegrann ibland.
Samtidigt som jag gläder mig och ser framemot 
vad framtiden har att ge. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar