lördag 25 januari 2014

Husmodern i mig ...

...har återigen satts på prov.
Förr stod jag mycket i köket och lagade mat, bakade och provade nya recept.
Men intresset har liksom falnat lite, eller har jag kanske bara blivit lat:))
Men när jag väl får för mig att släppa loss i köket är det ju rätt roligt, 
speciellt när det inte finns några krav.
Jag blir lätt stressad av att ha gäster, man vill ju att allt ska vara på topp.
Men idag råder lugnet här hemma och det är så skönt
Inte för att jag inte gillar att ha gäster för det gör jag, 
men det är skönt med lugna dagar också!

Jag har idag gjort en Picasso tårta till mitt jobb, som ska ätas nästa 
fredag då lilla jag ska firas med pompa och ståt!!
Hoppas den blev lika god som den ser ut på bilden:))
Nu står den i frysen och längtar att bli uppäten:))
Och känner jag alla rätt på jobb, så blir det jag nog jag som äter mest 
gottegris som jag är:))


1 kommentar:

  1. OJ Vad den ser god ut!
    Längtar till fredag så jag/vi får äta upp min bit :)
    Kram Malin

    SvaraRadera