fredag 17 januari 2014

Jaha...


...så här är det tydligen att vara förälder till en 15-årig tjej.

Vi firade Julia redan 5.00 i morse pga. att hennes pappa börjar tidigt.
Hon fick då biljetter till One Direction i Köpenhamn, 2 st en till henne och en till valfri kompis. Två skal till iponen hon fått i förskott, typ redan i oktober.

Sen kröp jag ner i sängen en stund till, så skönt och sen stack hon till skolan och jag till mitt jobb.

Hon hade sen planer med sina vänner, de åt på Jensens och gick en sväng på Emporia. Medan de var där passade vi på att köra till Ikea för att köpa en 1,20 säng till henne. Vi monterade den och satte den på plats. Sen var det bara att vänta på att hon skulle komma hem och bli överraskad och överraskad blev hon:))
Så härligt det är att överraska någon och se den glädje det blir.
Julia gick in i sitt rum tillsammans med vännerna och reflekterade över att så liten plats jag har på golvet. Då säger kompisen, men du har ju en bredare säng!!!
Sen blev det glädjetjut vill jag lova, så härligt!!!


Hon har inte så mycket golvyta kvar, men vad gör väl det:))

Vi åt sen en god middag tillsammans och jag och Jocke bara njuter av att få umgås med ungdomarna.


Vad hände sen då??
Jo då, det är nu det går upp för en att man inte är det viktigaste på jordklotet längre:(
De stack alla iväg till Julias pojkvän och kvar sitter vi här på Julias födelsedag utan Julia.
Men det är väl så här det är att vara förälder till en 15-åring.

Haha, och nu (i skrivande stund) öppnas ytterdörren och in kom alla, tur att ungdomar är ombytliga, haha!!!
Genast känns det mycket bättre för denna mamman.

Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar