tisdag 27 september 2011

Paketet???

Ut med den gamla..
och in med den nya!!!
Ja, där var en matta i paketet!!
Jag hoppas att jag lyckades göra någon nyfiken!!
Vi blev nöjda med resultatet även om vår tanke 
inte var att köpa en ny matta.
Vi gillade vår gamla ullmatta köpt på Ikea för 7 år sedan.
Men sen vi skaffade hund har mattan blivit fläckigare och fläckigare.
Det har kräkts, kissats och satts revir på den.
Men eftersom vi trivdes med den så lämnade vi in den på tvätt.
Jag hittade en firma i Malmö som garanterade att de 
fick alla mattor 100% rena. 
För vår stora matta skulle det då gå på 1100 kr.
Dessutom hämtade och lämnade de mattan, perfekt tyckte vi:)
Det tog en vecka sen var mattan tillbaka med 
en räkning och alla fläckarna kvar:(
Det kunde vi ju inte acceptera så vi ringde dit och de gick med 
på att hämta mattan igen och försöka en gång till:)
Efter ytterligare en vecka var då mattan hemma igen 
och det var alla fläckar också.
Nu kan jag då berätta att vi var rätt irriterade, man kan inte garantera 
att alla mattor blir 100% rena om de inte blir det.
Så det blev ett nytt samtal till mattvättfirman, mannen tyckte det var 
synd att de inte fått bort fläckarna och var då villig 
att dra ett sträck över det hela.
Och då vaknade jag till, hihi!!
Nu kan vi ju köpa en ny matta:))
Men någon ny dyr ullmatta var det inte tal om, 
har man hund så har man.
Så jag hittade den här mattan (hör och häpna) på Ellos, 
dessutom hade jag 50% på en vara:)
Så det blev i slutänden billigare att köpa en ny matta 
än att tvätta den gamla.
Slutet gott allting gott!!!

1 kommentar:

  1. Så snygg den nya mattan blev! Synd på den gamla bara men men! Slutet gott allting gott! Kram Malin

    SvaraRadera