söndag 25 september 2011

Helgen har...

..verkligen svischat förbi!!
I fredagskväll kom mannen hemkörandes med ett stort lass ved,
och då menar jag stort eftersom han hade fyllt 
nästan hela flaket på hans lastbil:)
 Så i Lördags morse var det bara att köra igång:)
Jag lastade ved i en skottkärra rullebör 
 körde bak den till vedskjulet där mannen 
placerade sig för att lava in veden.
Medan han tömde rullebören, fyllde jag på nästa.
Ja, så höll vi på i nästan 6 timmar.
Jaja, det fick bli lite sådana här pauser också:)
Det var vi värda,
och slutresultatet blev bra!!
Och nu är det skönt att det är gjort och vi kommer att 
kunna värma oss gott framför brasan i vinter!
Söndagen börjades av att jag nästan inte kunde komma ur sängen.
Snacka om träningsvärk konstigt jag som är så vältränad:))
Men det fick i alla fall bli en tur till Entré och vad mjukar inte 
upp kroppen mer än en liten shoppingtur:))
Väl hemma satte jag mig i solen
(vilket min ömmande kropp verkligen var värd)
och läste färdigt bokklubbsboken 
och njöt av vädret och höstens alla färger!
Kvällen avslutades med att vi fick kaffegäster, så trevligt!!
Tack Maria och Björn för att ni tittade förbi, det får ni göra fler gånger!!
Så var den helgen slut, men nu är det bara 4 dagar kvar!!!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!
    Jag tycker i alla fall du ser stark och snygg ut när du kör rullebören.
    Om inte annat är du nog vältränad nu i alla fall!
    Ses i morgon
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tur du tog lite pauser=)
    Ses i morrn.....

    SvaraRadera