lördag 10 september 2011

Är det sommar eller höst?

Nu är förberedelserna i mitt huvud i full gång
inför kvällens stundande kräftskiva.
(Sista för i år tack o lov. Jag är lite trött på kräftor, 
men inte på fester som tur är:))
När jag blir bjuden på fest börjar alltid mina tankar med
-Vad ska jag ha på mig?
-Vilka skor ska jag?
-Vem kommer?
-Vad hade jag på mig förra gången, jag träffade dem?
Jag har nu gått igenom garderoben och provat olika outfits,
min stackars familj har fått agera jury.
Dessvärre är de aldrig eniga så det slutar nästan alltid med 
att jag inte lyssnar på dem och väljer själv:)
Problemet med dagens outfit är skorna, för hos mig börjar det alltid 
med att jag bestämmer vad jag ska ha för skor på mig 
och sen får jag ta kläder som passar till, knäppt va?
Vilka skor ska jag då ha idag?
Är det sommar eller höst?
Kan man forfarande ha sandaletter?
Eller är det okej att ta fram stövlarna?
Eller ska jag kanske ta något mittemellan?
Inga lätta problem jag har idag??
 
Tål att tänkas på eller hur??
Nu ska jag ge mig ut på en powerwalk och kanske 
uppenbarar sig svaren för mig då, hihi:))


5 kommentarer:

  1. Du kan inte vara trött på kräftor, förra helgen åt du ju bara 1 kräfta, hihi. Jag tycker att du ska ta de sista par skorna med fransarna, de är fräcka, hösten börjar komma så smått faktiskt, jag har varit och köpt ljung idag:( Längtar redan tills nästa sommar:)) kram Maj-Lis (ha det så trevligt på festen)

    SvaraRadera
  2. Det e varken sommar eller höst....Det e sensommar=) Hihihi
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vi pratade just om det i går när vi var i Stockholm. Vi såg folk i shorts och linne som gick bredvid folk i vinterstövlar och stickade halsdukar. Det är verkligen mitt emellan nu!
    Själv älskar jag mina stövlar och längtar lite efter dem, men spar mig så länge det går. Mina fötter är fortfarande barfota i skorna! (Bäst att passa på - för sedan är det väl stövlar som gäller i ett halvår ungefär...)

    SvaraRadera
  4. Ja du höst eller sommar... Men vindarna har ivarjefall börjat att bli lite kallare... Nu e man ju lide nyfiken vilka skor du valde igårkväll... Hoppas att ni hade en mysig kväll Kram Kram

    SvaraRadera
  5. Sent att rösta på söndagmiddag men stövlar är alltid läckert.
    Hoppas ni hade en förträfflig kväll i går.
    Du har en "award" inne hos mig.
    Kram, kram

    SvaraRadera