fredag 2 september 2011

Mannen & Jag!!!

Ja, här sitter Mannen & Jag!!!
I något som känns som ett framtidsscenario.
Jag trodde/längtade i min enfald för några år sedan efter att barnen skulle
blir äldre och inte vara hemma så mycket, att det skulle vara skönt.
(I vetskap om att de har det bra och roligt då så klart)
Att det skulle bli skönt med lugn och ro, så mysigt bara  
Mannen & Jag! 
Nu är bägge barnen på disco (igen) och visst tycker jag att det är lite 
skönt och mysigt, men det är ju bara för att det är några timmar.
I framtiden kommer vi ju sitta här själv dag efter dag:(
Jag saknar redan dem i tanken så där om några år.
Förstår ni hur jag menar???
Så tomt och tyst här kommer att bli:(( 
Ja,ja, det blir väl så oavset hur man tycker, tänker eller gör.
Jag vill ju att barnen ska ut och ha kul, se sig om och
skapa sig egna härlig erfarenheter.
Det är väl det som är konsten med att vara förälder.
Att kunna ta ett steg tillbaka och släppa taget !!
 
Men jag tänker försöka göra som dom säger:
Lev i nuet, i morgon är en annan dag!!
Så skål på er och njut av att det är fredag!!!



7 kommentarer:

  1. Hihi, fasligt va snygga bild du hittade, de e ju som om det vore självporträtt..... På er asså.....

    SvaraRadera
  2. Jaha.... så min dotter lyckade att fixa så hon kan skriva i din blogg och inte jag.... grrrr ;o)

    Du jag försår precis hur du tänker. Visst är det jätte mysigt att bara vara själv hemma, med mannen sin. Tänk bara vad man kan göra när man vill, komma hem sent, gå på bio bara sådär osv. Men tror du man kommer att göra det? Nja... Man kommer nog kunna ge bort allt man har för att höra deras barnröster och att få tjata lite på dom, om bara för några minuter...! Ha en skön fredags-mys-kväll..... dom kommer snart hem ;o)

    SvaraRadera
  3. Ja, det ska vara barnen till det:))
    Välkommen hit!!

    SvaraRadera
  4. Jag kan, jag kan!!! :o)

    SvaraRadera
  5. Japp! Jag förstår PRECIS hur du menar...
    Och tänk att den tiden kommer så HIMLA fort!!! Plötsligt är man nästan där. Och vill inte...

    SvaraRadera
  6. Skål på dig också ikväll.
    Oron för barnen släpper nog aldrig - inte ens när de blivit vuxna.

    Hur blev det nu ikväll? Blev det motion??? eller det blev soffhäng???

    Efter en snöplig fotbollsförlust tappade jag fredagskänslan och är snart på väg i säng. Men med stränga order till Gustav om i fall han cyklar hem i natten måste han skicka iväg ett sms att han beger sig hem.
    Alltid är det något att oroa sig för som sagt.
    Ha nu en riktigt skön helg & kräftis i morgon.
    Kramar Monica

    SvaraRadera