måndag 13 juni 2011

Problem!

Jag har ett problem!

Hannes har inga shorts som passar.
Det är väl bara att handla tänker man då.
Men det är inte bara att handla ska jag tala om för er.
Det finns inga i affärerna som passar i heller:(
I vanliga fall brukar han ha "slim" i sina jeans, 
och han hade så klart även behövt det i shorts.
Istället får jag gå ner i storlek, från hans vanliga 164 till 152,
vilket resulterar att han har knäna i shortsen på låren:(
När jag frågar i affären varför shorts inte görs i slim svarar 
de med att det är ju så kort tid man använder shorts,
långa jeans använder man ju en längre tid på året.

Har ni hört något så dumt??
Smala barn behöver inte ha shorts på sig när det är
varmt för det är en så kort tid!

Antagligen är det samma problem för kraftiga barn 
eftersom shortsen bara finns i "regular".
Jag köpte iallafall dessa idag (för 250 kr) och de duger även 
om de ser alldeles för korta ut på honom:(
Nästa steg blir väl att handla de vanliga "slim" jeansen
(för 199 kr) och klippa av dem till shorts.

Men ska det behövas 2011, ska det vara så svårt 
att fatta att barn är smala/kraftiga året om.


2 kommentarer:

  1. Ha, ha det var nästan lite roligt, att den kommentaren kom över expeditens läppar. Var det en nödkommentar eller var det på sanning undrar man.
    Jojo-banta barnen känns inte aktuellt heller.
    Hoppas dessa shortsen blir bra till Hannes annars blir det väl saxen som får fram ändå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni fick en super mysig skolavslutnings dag!Känner igen mig i sittuvationen då våran Filip hör till de lite kraftigare barnen o får gå upp en storlek o får knäna i vaderna!Det hade väl inte varit så konstigt att göra shorts i både slim o x-storlek????? När det nu görs i vanliga byxor! Kram Malin

    SvaraRadera