onsdag 8 juni 2011

8/6-1989...

...står det i våra förlovningsringar.
(som tyvärr inte ser ut så här, men kanske en 
vacker dag får jag nya ringar i vitguld!)
22 år, det är inte klokt vad tiden går.
Jag kommer ihåg det som igår, när jag på min studentdag 
blir hämtad av min 5 år äldre kille i en vit Porsche.
Gissa om jag var mallig:))
Vi kör sakta genom Malmö ut till Oxie där hans föräldrar bodde för att 
hämta min present (de kunde tyvärr inte komma pga sjukdom).
På vägen dit kör vi upp till Oxie vattentorn och förlovar oss!
Jag var 17 år och vi hade varit tillsammans i 5 månader.
Jag tyckte nog mest det var en kul grej:)
Men med facit i hand gjorde vi ju helt rätt.
Lika förälskad som den dagen i juni 1989 är jag inte längre.
Men istället har det vuxit fram en djup kärlek som lyckats 
lotsa oss igenom livets alla upp och nedgångar.
 Ikväll ska vi på student till just Oxie, så jag hoppas
att vi hinner köra upp till vårt "romantiska" ställe 
vid vattentornet och minnas oss tillbaka.

6 kommentarer:

  1. Grattis, jag kommer ihåg det. Vi ses ikväll, Maj-Lis

    SvaraRadera
  2. Kärleken kommer att hålla dubbelt så lång tid till=)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    jag kommer oxå ihåg alla gånger de ringar åkte i backen....men det e en annan historia *ler hjärtligt*

    Hälsa gubben från mej!kram

    SvaraRadera
  4. Grattis och ha en rolig studentkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh va härligt!! Mys pys på er! Ha en underbar kväll och MASSOR av lika fina år till tillsammans! Kramar Helena i sjuan

    SvaraRadera
  6. Underbart!! Grattis o kram! /Camilla

    SvaraRadera