torsdag 10 februari 2011

Nöjd!!

Det har varit fullt ös på hela familjen ikväll!!
Hos oss är det nämligen städdag när det är torsdag, det är så skönt
att komma hem på fredagen till ett rent och fint hus. 
Är vi bara alla hemma så hjälps vi åt.
Jag, som många andra tycker inte om att städa. 
Men när vi är igång allihopa och musiken strömmar ut ur
högtalarna, så är det minsann rätt mysigt.
(Sen gillar jag ju resultatet av det hela.)
Alla familjer har väl olika sätt på hur man fördelar arbetet i hemmet
och alla sätt är ju bra bara alla är nöjda.
Och nöjd, det är just vad jag är!!
Ända sedan vi flyttade samman för snart 22 år sedan,
(skrämmande, jag vet:))
så har vi haft en uppdelning:
Jocke städar toaletter, dammsuger, sköter bilarna, 
underhåller huset och tar hand om trädgården.
Jag gör då resten.
Vem som har det bäst, det vet jag inte.
Jag tror jag har lite mer att stå i vintertid, medan jag ofta sitter 
i solstolen sommartid då Jocke påtar i trädgården!!

Som sagt, jag är så nöjd!!

Han är så duktig min man!!

2 kommentarer:

  1. Skönt att komma hem på fredagen och allt är nystädat :) Bara till att laga något lätt och öppna dunken :) Ha en bra fredag, ta det nu lugnt så du är utvilad till morgondagen :) Kram // Jane

    SvaraRadera
  2. Låter som en väldigt bra uppdelning, kanske man skulle prova här hemma också :)

    SvaraRadera