onsdag 23 februari 2011

Färg rädd!!!

Tja, det låter kanske lite konstigt men jag är 
faktiskt lite färg rädd.
Färgerna som jag har i mitt hem är 
vitt, beigt, svart, grått och lite brunt.
Kläderna jag bär är oftast svarta med små
 inslag av vitt eller med någon dov färg.

Jag är djupt imponerad av kvinnor som kan inreda sitt
hem med färg, för jag tycker det är jätte snyggt.
Men när jag försöker ta in lite färg i mitt hem tycker 
jag till en början att det är jätte snyggt, men efter ett tag
mår jag inte riktigt bra av de där färgade sakerna och då åker de bort
och lugnet infinner sig (knäppt va?).

Nu har jag då börjat fundera på om jag inte skulle ta 
och skaffa mig lite lila kuddar till vår gråa soffa.
Kuddarna som idag ligger där är vita och grå/beiga
(förvånande, eller hur?).

För att liksom öva mig har jag idag varit jätte vågad 
och skaffat mig lila naglar.
Och dessutom köpte jag lila tulpaner,
jag som bara brukar köpa vita.
Ja, vi får väl se hur det går.

När jag startade bloggen var det några vänner som sa
-Jag blev inte alls förvånad över att din blogg var svart!
Och det är ju sån jag är:))
Visst är det härligt med vänner som känner en!!




5 kommentarer:

  1. Lila är väl en bra början i din färgträning.
    Sen rätt som det är har du både rött & aquablått någonstans.
    Så länge du inte överger det svarta - för det är faktiskt du!
    Kram

    SvaraRadera
  2. VA!!!! Gillar inte du färg???? Det ha ja INTE märkt=) Hihihih Håller med Vilda Tankar: Svart e du!!! Kramar=)

    SvaraRadera
  3. Annika med naglarna24 februari 2011 kl. 06:52

    Vilka fina naglar, och gillar att det är ännu en bild på tulpaner ;)

    SvaraRadera
  4. du har alltid så snygga naglar Helena :-)
    o dessutom så tror jag att lila kuddar blir snyggt( älskar lila)

    SvaraRadera
  5. Haha va roligt att läsa att det finns fler som jag.. Gillar heller inte färger.. Och jag har fått för mig att jag inte klär i färg :)

    SvaraRadera