måndag 21 januari 2013

Bra mamma!

Nu när Julias födelsedag och kalas är över släpper spänningen och hon slappnar av.
Vad hände då??
Jo, migränen kom som ett brev på posten:(
Den här gången beslutade jag mig i alla fall för att vara en
bra mamma
 och vara hemma hos henne.
Strunta i mitt dåliga samvete som jag alltid får när jag är hemma 
från jobb, vilket verkligen inte är ofta.

Belöningen fick jag direkt när jag såg hur hela hon slappnade av.
Det är inte lätt att ha svår migrän med kräkningar och vara själv hemma, 
det är stressande bara det.
Så visst gjorde jag rätt även om jag tänker på dem på jobb.

Varför sitter plikten så djupt rotad i ryggen att jag inte kan njuta av att 
vara hemma och ta hand om min "lilla" tös?
Varför slits jag mellan känslan av att jag gör rätt och att hon hade nog klarat sig?

Har ni det likadant när era barn är sjuka?
Eller är det bara jag som är knäpp??

I vilket fall som helst så har jag bestämt mig för att i dag är jag en
"bra mamma"!!!

3 kommentarer:

  1. Så kände jag förut.
    Nu försöker jag låta förnuftet och hjärtat tala högst.
    Mitt barn är värt mer för mig än mitt jobb.
    Jobbet klarar sig utan mig en dag.
    Hoppas lilltjejjan kryar på sig!

    SvaraRadera
  2. Klart att du ska vara hemma med din Julia... Släpp det dåliga samvetet och njut av att du är en bra mamma som vill göra det bästa för dina barn!!! Jag förstår din känsla, men jag har ju inte jobbat på att släppa den i så många år ännu;) Krama Julia från mig, så tråkigt för henne med denna j-vla migrän!! Kramar till dej

    SvaraRadera
  3. Släpp det dåliga samvetet!
    Förstår dig samtidigt men när ens egna barn behöver en så ska man vara där!
    Kram och ha det gott! Krya på Julia!//Malin

    SvaraRadera