tisdag 4 oktober 2011

Goda smaker!

Resan till Milano var verkligen en höjdare!!
Staden Milano blev jag inte speciellt imponerad av.
Däremot blev jag imponerad av alla smakupplevelser 
som erbjöds denna helg!
 Att jag gillar god mat och goda viner är ju ingen nyhet:)
Men det var länge sedan smakupplevelsen var så total.
Vi åt lunch i fredags på en vingård utanför Parma.
Vi fick bla. smaka de mest fantastiska olika parmaskinkor, 
salami, parmesanost, bröd och 
sist men inte minst ett mousserat rött vin.
Vinet var helt fantastiskt, kallt och läskande en riktigt varm sommardag!!
Allt vi fick var producerat på gården, men tyvärr fanns det inget att köpa:(
Vi blev välkomnade till ett låååångbord:))
Såå gott!!
Hmmnnn, tappade räkningen till slut:)
 Den största och godaste parmesanost jag någonsin ätit:))
Ett annat fantastiskt gott vin, gäller att fotografera 
etiketterna, minnet är kort:))
Lite sommardrinkar fick det ju också bli!!
Vadå, storleken inte har betydelse??
Det är klart det har, hihi!!!
Som ni förstår har jag och mina smaklökar njutit i fulla drag:))




1 kommentar:

  1. Längtar tillbaks till SOLEN, maten och det härliga sällskapet (även om vi ses på jobb) och allt pratet! Kram Malin

    SvaraRadera