söndag 16 januari 2011

Förberedelser.....

...... är a och o för mig. 
Imorgon fyller Julia 12 år och till helgen stundar det vuxenkalas. 
Eftersom jag lätt blir stressad när vi ska ha gäster
(vill ju ha allt perfekt) 
har jag lärt mig att förbereda i god tid så jag slipper stå med allt i sista stund. 
Vilket hela familjen uppskattar, 
eftersom jag i stressade stunder förvandlas till djävulen själv:) 
Så i dag bakas det tårtor! 
Julia har själv fått välja och den här gången önskades marängtårtor.
Egentligen skulle hon nog vilja ha gräddtårta, men snäll och omtänksam som hon är så valde hon tårta utan grädde eftersom lillebror och ena kusinen inte tycker om grädde. 
Det är ett nytt recept och det ser super gott ut på bilden, 
 jag får återkomma om hur de smakade nästa helg. 
Det gäller bara att ha gott om tid när man bakar marängbottnar, 
1 timme i ugnen sen ska de stå kvar i ugnen några timmar. 
Fast det passar bra idag, det stundar innebandycup i eftermiddag så jag får fortsätta med tårtorna i kväll!!

1 kommentar: