torsdag 27 januari 2011

Nätshopping!!

Idag kan man ju handla allt på nätet!
Det är kul att sitta och titta, jämnföra priser och hitta saker man aldrig
hade sprungit på ute i en affär.
Jag tycker också om att gå och shoppa i affärer, där kan man ju känna
och klämma på allt och det har ju sin fördel.
Ja, vart och ett sätt har sin charm!
Senaste halvåret har jag handlat mat över nätet, fast inte på det vanliga sättet.
Utan varje vecka mailar jag en handlelista till mina föräldrar
(som är pensionärer och har lite mer tid i vardagen)
och när jag kommer hem från jobb ligger kylvarorna i kylen, frysvarorna i frysen
och torrvarorna på köksbordet.
Inte illa va??
Jag gillar verkligen det här arrangemanget:
Jag sparar tid i den stressiga vardagen.
Jag får planera mina inköp bättre - alltså mer varierad kost.
Inga impulsköp - med andra ord blir det mycket billigare!!
Sen betalar jag över nätet, alltså en fullbordad nätshopping:))

 

2 kommentarer:

  1. Det är riktigt lyxigt!
    Själv gillar jag att gå runt i affären och leta och välja. När det är gjort skulle jag gärna slå med trollspöt och så stod varorna hemma på diskbänken.
    Vilken gullig bild på lilla hunden.
    Ses i morgon!

    SvaraRadera
  2. tur att du har hittat en lösning :-)

    men där e vi olika, jag skulle aldig vilja att min mor eller Pärs föräldrar handlar till mej eller går in i mitt hem o ställer varorna på plats. Det e sånt som jag själv vill göra o det känns som personligt intrång hos mej.
    ha en fortsatt trevlig helg :-)

    SvaraRadera