onsdag 26 januari 2011

Aloe Vera!

Precis som alla andra barn har mina ibland skrapsår, brännsår, infekterade sår osv.
Jag har då en fantastisk vännina/grannfru som varje gång säger
-Vänta lite, jag har en bra salva som man kan ta på det där!
Barnen tycker att hennes salva är som ett mirakel, 
för mycket riktigt läker det snabbt och bra.
För någon vecka sedan blev jag då inbjuden till henne på ett party 
där man kunde köpa den här salvan och mycket annat. 
Bra, tänkte jag. 
Då kan jag ju köpa den själv så barnen kan bli lite impade av att 
deras mamma faktiskt också har en sån där mirakelsalva.
Men virrig som jag är (undrar om salvan hjälper mot det?) 
lyckades jag dubbelboka mig och kunde inte gå.
Senare när jag pratade med min vännina och ursäktade mig tusen gånger om 
för att jag är så virrig, sa hon underbar som hon är:
-det gör ingenting men jag beställde den där Aloe Vera salvan som ni tycker är så bra!
Så idag fick jag den, min egen lilla mirakelsalva. 
Så nu är jag laddad inför vårens alla skrapsår!!


1 kommentar:

  1. Den där verkar vara ett måste inför våren!
    Snäll och omtänksam väninna du har!

    SvaraRadera