fredag 14 januari 2011

Fredagsmys!!!

Fredagsmys har blivit en lika självklar sak i vårt samhälle som luften vi andas, så det är väl klart att även vi har fredagsmys i vår familj.
Jag har dock upptäckt att fredagsmys är väldigt olika för oss.
För mig är det, som ni ser på bilden, lite ost och vin, en tidning att läsa och bra musik på i bakgrunden.
Ja det är iallafall början på fredagsmyset, sen följer en god middag och mys i soffan med familjen, men det händer inte allt för sällan att vi blir inbjuden av goda grannar/vänner på mat & dricka och det är ju inte helt fel det heller och så blev det faktiskt den här fredagen:))
Tack Christian & Helena!!
Vad fredagsmyset beträffar är det ju då olika för oss i min familj. Jocke gillar den där första ölen som öppnas i garaget när jobbekläderna fortfarande är på.
Julia gillar att slippa tjatet om läxor och att det är tid att gå och lägga sig.
Hannes njuter när han tar sin chokladbit innan det bär iväg på innebandyträning.
Ja, som ni ser tycker vi så olika:))
Vad är fredagsmys för er???


3 kommentarer:

  1. Fredgasmys för mig är detsamma som för dig :) Då är det freeeedag! Kram Jane

    SvaraRadera
  2. Fredagsmys för oss e film på projektorn och chips och godis=)

    SvaraRadera
  3. Haha.. Du är rolig du Helelna "bloggerskan" Gadde.
    Fredags mys har jag inte haft sedan 1994. Oregelbundna jobb hela tiden.
    Tänker tillbaka och minns att jag satte mig på balkongen (oavsett väder) med en kall öl, pustade ut, njöt och väntade på Håkan som slutade senare. Hmm.. så mysigt det låter. Ska nog börja igen. Tack för att du påminnde mig om FREDAGSMYSET! :-)

    SvaraRadera