söndag 14 oktober 2012

Inte som andra???

Eller är vi???

Tja, inte mina barn iallafall:))

De fick bestämma menyn till går dagens lördagsmys och då blev det:

Möglig (som de kallar den) ost till förplocket
 Fransk löksoppa till huvudrätt
 Sen bjöd dottern på vit chokladmousse till dessert:) 
 En supergod måltid, men kanske inte den vanligaste hos 12 & 13 åringar:))
Sen tycker de inte om spagetti & köttfärssås:(
Ja, jag sa ju det:
De är inte som andra:))))
 Allvaret lade sig som en slöja över vårt hem.....
spännande.....Tjohoo, Hannes och jag vann!!!!!!!
Se här så trött denna mamman blir efter att gjort sitt 
bästa för att behaga hela familjen:))
Hm, inte kul att bli fotad i smyg när man sover och då ska jag 
erkänna att den här bilden var den mest smickrande. 
De andra har jag redan raderat:))

De här kvällarna av familjemys är väldigt viktiga för mig!
Vårdar minnet av min egen uppväxt ömt.
Hur vi tillsammans fixade mat, dukade fint i gillekällaren och sen spelade spel.
Vi skrattade och pratade om allt mellan himmel och jord.

Jag tänker ofta på att det är nu det är som viktigast att vara med våra barn.
Det är nämligen den här tiden de kommer att komma ihåg som vuxna. 
Den här tiden som kommer att forma deras val om hur de 
ska vara som föräldrar och livspartner.
 Därför gäller det att försöka vara så god förebild som möjligt.
Ja, det är väl bra att intuitionen finns iallafall:)))

Nu i skrivande stund står kalopsen på spisen
 (där ser ni, det bor en liten husmor i mig också) 
och snart är det dax att promenera ner till sporthallen.

Innebandymatch på hemmaplan!!
Hannes är så taggad och ja, hans mamma med så klart!!!!

Heja di gula!!!!!!!


 

3 kommentarer:

  1. Hej och vi är nyfikna hur det går i matchen.
    Kram M o P

    SvaraRadera
  2. Gud va härlig bild på dig Helena! Visst ska man bjuda på sig lite. Det gjorde du rätt i och lägga ut!
    Vi ses i morrn!

    SvaraRadera
  3. jag är så normal man kan bli hehe älskar dig mamma<3

    SvaraRadera