torsdag 28 april 2011

Perfekt!

En sådan här vecka är helt perfekt!
Bara 4 arbetsdagar, så skulle det alltid vara.
Tänk på allt man kunde få gjort!
Shoppat, tränat, städat, legat på soffan, läst en bok, fikat med en vännina.
Ja, tänk vad man kunde ha hunnit med mycket.
För att sen vara tillgänglig för familjen alla andra dagar.
Inget dåligt samvete för allt man måste hinna med.
Är det någonsin något politiskt parti som kommer förespråka 4 dagars 
arbetsvecka med samma lön så har de en väljare i allafall:))

Fick denna fina bukett av våra kära grannar på påskafton,
den är så fin och luktar ljuvligt.
Kan någon hjälpa mig, jag vet inte vad det är för blommor?
(Ni vet jag och blommor;)

3 kommentarer:

  1. Det är liljor kära kollega! Plocka frös stänglarna försiktigt med papper för trillar dom av blir det röda fula märken där dom landar!Hittar du partiet med fyra dagars arbetsvecka o samma lön så säg till för då har dom ytterligare en röst! Ha en mysig kväll! kram Malin

    SvaraRadera
  2. Liljor gumman, som enligt Anders luktar skunk.
    jag hade vita i brudbuketten en gång för sådär tjugo år sen...
    Fyra dagars arbetsvecka känns helt okej för min del också - inga klagomål på det förslaget!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag instämmer med de andra, det e liljor=)
    Jag hade EXAKT samma färg i min brudbukett, 3 sådana. Jag ÄLSKAR dem!!!
    Kram

    SvaraRadera