onsdag 6 april 2011

Kan det bli nå´t?

När vi flyttat till vårt hus ville jag så gärna ha ett trädgårdsland.
Sätta potatis och lök. Så morötter, sallad, rädisor,
och sommarblommor.
Så idylliskt att gå där och påta och sen få
skörda frukten av sitt eget arbete.

Haha, det låter inte alls som jag!
Får nog erkänna att jag har förändrats på vägen:)

Efter några år var det inte alls roligt att behöva ligga 
där på knä och gallra och ta bort ogräs.
Så fast det var gott med alldeles färsk potatis och sallad 
 åkte trädgårdslandet bort.
Har faktiskt inte saknat det ett dugg.

Men så kom en kollega på jobb och sålde fröer 
för hennes sons räkning och man måste ju ställa upp.
Nästa gång kan det ju vara mina barn som säljer.

Jaha, nu var jag ju tvungen till att så de här små stackars fröerna.
Det fick bli i de där blomsterlådorna som vi monterat ner 
och egentligen ska sälja på blocket. 
Frågan är då:
Kan det bli nå´t?
Ja, jag hoppas det för det hade varit riktigt gott att få färsk sallad
och viss tjusning är det ju också att följa processen.
Och det här känns mer lagom än ett helt trädgårdsland, 
men vem vet, jag kanske får mersmak:))



1 kommentar:

  1. Lycka till med fröerna, själv köpte jag små miniblomsterlökar.
    Skall bli roligt att se om de dyker upp ur jorden framåt sommaren.(blommorna, inte lökarna...)
    TACK för besöket i dag, har skrattat åt teckningarna och försökt tolka vad alla tänkt på när de ritade. Ert alster var ju också fantastiskt snyggt och väldigt överraskande.
    Sköt om dig Helena
    Kram

    SvaraRadera