söndag 10 april 2011

Är gult fult?

Nej, gult är nog inte fult, men det är verkligen inte min favoritfärg.
När jag tänker efter så ägde jag inget gul förrän igår 
då vi var på Vellingeblomman.
Det började med att vi skulle ha påskris.
  Jag tog direkt tag i ett med svarta fjädrar och var väldigt nöjd med det.
Men efterhand som vi gick bland påskpyntet såg jag hur
Julia funderade, tillsist sa hon: 
         Du mamma, igentligen ska man ju ha gult på påsken.
Vill du hellre att vi ska ha det, frågade jag då.
           Ja, sa hon. Det är ju som till jul då ska man ha rött.
Då smälte jag, klart att vi ska ha gult (fast jag inte är så förtjust).
Svart kan jag ju ha i allt annat och när som helst, då 
behöver jag ju inte ha det till påsken.
Så helt plötsligt blev jag lite vild and crazy och köpte
även gula blommor och ljus!!
Jag vill ju inte att barnen ska växa upp helt utan
traditionsenlig färg på påsken:))
Det roliga var sonens kommentar när han kom hem:
Gula ljus, det var inte snyggt!
Och det har han ju fullkomligt rätt i, så 
jag får bränna upp dem snabbt.
Tur att påsken är en kort högtid:))



3 kommentarer:

  1. Tja GULT är ju inte min favo färg iheller, men men det tillhör ju PÅSKEN! Ha det gott! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Säger som Malin - funkar bara till påsk men då är gult=snyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha...ja, det är bra - håll på traditionerna! Gult ska det va´ så att man märker att det är påsk! Och, som du säger, gula ljus är kanske inte det finaste, men vad sjutton: Det är ju en förbrukningsvara så de försvinner snart av sig själva...Mys på! Kram // AH

    SvaraRadera