måndag 11 april 2011

Nu vet jag....

...varför jag aldrig gör något ute i trädgården.
Ja, förutom att sola då förstås.
Igår när jag satt där i solen och njöt kom grannfrun förbi med 
en rullebör med trädgårdsavfall.
Hon är alltid så flitig i sin trädgård medan jag inte gör ett jota.
Då fick jag lite ångest. 
Jag borde nog göra något, särskilt eftersom mannen min 
har skadat ryggen och inte kan göra någonting.

Jag sa till Jocke:
    Att jag kan skruva ner blomsterlådorna som vi inte ska ha mer!
Hans svar blev -Det kan jag göra sen det går mycket fortare.
    Jaha, då kan jag ju gräva upp buskarna som vi inte ska ha mer!
Han svar -Nej, jag kan göra det sen det går mycket fortare.

Inte konstigt att jag inte brukar göra något i trädgården, när
han gör det fortare och säkert bättre också för den delen;(

Så i vanliga fall hade jag låtit honom göra det, men den 
här gången blev jag lite förnärmad, precis som ett litet barn.
Jag kan också!!!
Visst det tar lite längre tid men jag kan!!
Och mycket riktigt....jag kunde!!
Jocke var mycket road och tyckte att 
ett bildbevis var på sin plats:))


4 kommentarer:

  1. Klart du kan! Man ska bara inte visa det för ofta! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!!! Och klart att du fixade det... Kram på dej

    SvaraRadera
  3. Hehe, Du får sätta honom framför tv:n, när det e arga snickarn...... Han e HEMSKT ärlig och tycker att alla kan allt och ingen slinker undan.....=) Så visst kan du! Du e duktig! Ses i morrn

    SvaraRadera
  4. Bra kvinna reder sig själv. Se det som ett träningspass - det gör nytta både för kroppen och i rabatten.

    I dag lider jag med er på jobbet när det regnar så - hoppas ni orkar hålla ut lite till fast jag vet att det är kämpigt.
    I morgon tar jag stygnen så jag tänkte komma på fredag och hälsa på om det går bra!
    Kram Monica

    SvaraRadera