onsdag 20 april 2011

Omtänksam!

I många år har vi firat påsk i mina föräldrars sommarstuga i 
Skummeslövsstrand, norr om Båstad
tillsammans med mina föräldrar och min brors familj.
Det är en jätte mysig företeelse där vi umgås, äter gott och kanske 
fixar till något på stugan. 
Ja, männen ja när det gäller det sista, vi tjejer ägnar oss mest åt att 
shoppa och vända näsan dit solen skiner:))
Men i år blir det inget påskfirande för vår familj i stugan:(
Vi har lite att fixa med här hemma så vi tycker inte att vi har tid med 
att slösa bort fyra dagar då man kan få så mycket gjort.
Det står en hel del på den där listan över vad som måste fixas.
Olja träddäcket, byta panel på en bit av huset, lägga om 
pappen på garagestaket osv.
Mannen min har då beslutat för sig att börja med att byta panelen.
I flera dagar har han stått i garaget och grundat och målat alla brädor.

Här är hörnan där det ska bytas
Alla brädor
Ett riktigt skit jobb, kallade han det och jag förstår honom.
Jag kan inget annat än berömma honom och stå för markservicen.

Men suget efter att få komma upp till stugan blev lite för stort för mig, 
så barnen och jag kör upp en sväng på långfredagen ändå 
och då får ju Jocke lugn och ro, ingen 
som stör honom i hans byggande:))
Visst är jag en omtänksam fru?


5 kommentarer:

  1. Väldigt omtänksamt av dig! Jag hade nog gjort samma sak, måste ju se till att de får lugn och ro så det blir något gjort :)

    SvaraRadera
  2. Mycket omtänksamt!
    Man kan säga att ni kompleterar varandra mycket bra!

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  3. Så skönt han ska ha det! Du är verkligen omtänksam som offrar dig för hans skull. KÄRLEK! :)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  4. Ha en mysig Påsk helg! Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vilken tur med dagens väder mannen din har haft! Har säkert förenat nytta med nöja o fått en första solbränna! Kram Malin

    SvaraRadera