onsdag 12 september 2012

Arbetsfördelning???

Hur har ni det hemma hos er??
Har ni någon arbetsfördelning i ert hushåll??

Det har vi och jag gillar det skarpt!!
Vem som gör mest eller minst är mindre viktigt, bara sakerna blir gjort:))

Det här gör jag:
  • Tvätten
  • Matlagning
  • Dammar
  • Dammsugning vid behov
  • Putsar fönster (insidan)
  • Bäddar sängen
  • Byter i sängarna
  • Piffar och pyntar
  • Sköter planering och inköp
  • Barnens läkarbesök
  • Ger hundarna mat
  • Går ut med hundarna
Det här gör mannen:
  • Toaletterna
  • Dammsugning en gång i veckan
  • Torkar golv
  • Trädgården
  • Bilarna
  • Avlopp och annat äckligt
  • Städar ugnen
  • Lagar och fixar
  • Underhåller huset
Vi gör säkert mer båda två, men huvudsaken är att vi är 
nöjda med vår uppdelning och det är vi:))

Att jag går ut 90% med hundarna bottnar i att jag sa 
 att jag skulle göra det bara vi skaffade hund.
Hm, lätt att lova mycket när man vill ha något:(
Och nu får jag ju liksom leva upp till det:))
Men det är verkligen inte så farligt.
Men nu har jag då lyckats smyga in på mannen att han går 
på onsdagskvällen för då är det Dallas:))
Regler och rutiner är väl till för att brytas ibland, eller hur??
Bara han inte kommer på det för då får jag kanske städa toaletterna, hihi:)
Det ska bli så skönt att få krypa ner i sängen och
 titta på detta(skit)program, längtar redan:))

1 kommentar: