måndag 29 augusti 2011

Tjejer???

 Hur kommer det sig att tjejer inte kan "vara" mer än två??
Jag står rådlös som mamma och vet inte
hur jag ska hantera detta problem.
Under en tid nu har dottern haft svårt att slå sig in bland vännerna.
När hon ringer dem så har de redan bestämt med någon annan.
Eller så kan de inte vara och då är där ju inte mycket att göra åt saken.
Men när de redan bestämt med någon annan, frågar alltid 
min dotter om de inte kan vara alla tre.
Vilket i mina öron är en perfekt lösning, inte ska 
man låta någon vara utanför.
Man kan ju faktiskt ha kul många, men hon får nästan alltid svaret
-Nej, vi vill vara själva.
Ja, det är klart det ska man ju också få vara.
Men att då vara mamma till ett barn som inte får vara med och bara sitter
hemma hela tiden och blir deppigare och deppigare är inte lätt.
Jag skulle vilja ringa både föräldrar och barn och prata med dem,
för inte hade de velat att det skulle hända dem.
Men Dottern säger Nej!!
Då säger de bara att hos skvallrar och då vill kompisarna 
inte vara med henne för det.
Inte är det lätt det här, hur ska jag göra???
Det gör så ont i mitt mammahjärta <3

3 kommentarer:

  1. Knepigt lösningsförslag som ni kanske redan provat. Men om dem inte kan idag så kanske i morgon eller nästa dag. "Boka dag" brukar mina flickor göra ibland när kompisarna är upptagna. Ska ju egentligen inte behövas men kan vara värt ett försök. Svårt som förälder och inte lägga sig i när man ser sitt barn bli sårat. Ta upp det på föräldramöte i klassen, det är ju säsong för det nu!
    /Fyrbarnsmamman

    SvaraRadera
  2. Usch ja, jag lider med dig.
    Hoppas det vänder snart!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. :( Styrke kram Malin

    SvaraRadera