onsdag 17 augusti 2011

Jag vill inte!!!

Jaha, nu har jag jobbat i tre dagar och allt är som vanligt igen!
Uppe med tuppen
Vanliga morgonrutiner
Gå ut med hunden
Stoppa i en maskin tvätt
Lång dag på jobb
Skynda sig hem
Röja upp efter mina och halva kvarterets barn
Laga middag
Diska upp efter middagen
Hänga upp tvätten
Ta en snabb dammsugning
Ut med hunden
Åka och handla mat
Packa in maten
För att till sist inse att jag är helt slut:((
Jag vill inte ha det så här!!!
Inser att alla har det så, men 
jag vill inte!!!
Dessutom hade alla Jultidningarna kommit idag,
så nu går halva kvarterets ungar och 
ringer på dörren och undrar om jag 
vill köpa jultidningar.
Nej, jag vill inte!!!
Jag vill ha sommar, ledighet och ett lagom tempo
där jag känner att jag är pigg och trevlig:))
Ja, jag vet!
Så här är livet, men just nu känner jag bara för att lägga mig 
på golvet som en fyraåring och banka och skrika:
Jag vill inte!!!
 

3 kommentarer:

  1. Hihi, nu kommer hösten....... Fast ja håller med dig, vi har ju faktiskt INTE haft nån SOMMAR??? Vi hade en trevlig påsk me fint väder och likaså kristihimmelsfärd, men INGEN sommar.......

    SvaraRadera
  2. Visst blir det lite drygt ibland med alla måsten.
    Du får köpa den där trisslotten - så kanske det löser sig.
    Annars ses vi som vanligt i morgon igen!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Lägg dig på golvet och skrik så känns det kanske bättre sen! Ha det gott och ta ett glas rött på fredag och njut i soffan! Kram Malin

    SvaraRadera