lördag 24 augusti 2013

Lördag...

...och jag är tillbaka, tror jag i allafall:))

Fast det är fortfarande mycket:(
Jag har någon konstig stress inom mig.
Inte att jag är stressad på jobb eller i hemmet, jag hinner 
lätt och ledigt med allt jag ska.

Utan jag är stressad av att få in: 
läkarbesök
handlingar
fler läkarbesök
mammografi
ännu fler läkarbesök
frissan
möte med skolan
tandläkare
ännu ännu fler läkarbesök
röntgen med sonen
träningar av olika slag
och sist men inte minst läkarbesök

Och en del går bara och fixa på dagtid, då
 när jag samtidigt ska jobba mina 39 timmar + kvällsmöte.
Jag ska på jobb vara en glad och positiv pedagog/arbetskamrat.
Hemma ska barnen få sitt och mannen sitt 
(fast han får allt fixa det mesta själv:))

Örk, var är jag just nu??
Vet inte, men i natt har jag tydligen i sömnen försökt
reda upp mitt inre kaos, för sovit har jag då inte:(
Fast det nog är det jag behöver allra mest!

Så nu sitter jag här med en dundrande huvudvärk och har 
bestämt mig för att inte göra någonting.
Konstigt nog hjälper inte ens det:(
Det ända rätta hade nog varit att radera ut allt i almanackan, 
stoppat huvudet i sanden och låtsa som att jag 
inte behöver iväg och fixa någonting:)

Då kanske hade jag kunnat hitta ett inre lugn.......
...men istället får jag väl drömma mig in i att jag befinner mig 
i paradiset och inte behöver passa några tider eller 
fixa någonting till någon annan!!

Usch, vilket självömkande inlägg det här blev:(

Jaja, så är det ibland.
Man behöver liksom bara få det ur sig.
Det känns nog snart bättre och idag ska vi på fest och 
det ska bli såååå roligt!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar