söndag 18 augusti 2013

Malmöfestivalen!!!

Denna festival som är lika älskad som den är hatad!

Jag då??
Jo, jag gillar den:)

Det gör dock inte Jocke men han följer lydigt med dit en gång varje år ändå.
Men när jag frågade om han tycker att den ska läggas ner svarar han 
-Nej, det vore ju synd.
Då får man minsann allt gynna den lite också även 
om man inte är stormförtjust!
Nytt för i år var också att Julia gick själv med en kompis 
och då kändes det extra skönt att vara på plats.

Vissa år åker jag också dit själv med vänner och låter då
stackars mannen vara hemma.

Men igår var det jag, Hannes och Jocke som fick hålla varandra sällskap 
genom folkvimlet, för folk det var där:))


Rix Fm var på stortorget och där hade jag gärna stannat till en längre stund, 
men då skulle jag inte gått med mannen som bara ville vidare.
För mycket folk tyckte han.
Ja, det är ju det som är så härligt tyckte jag.
Snacka om att ha olika uppfattningar:)))

Vi tog oss sakta men säkert vidare genom folkmassan till "Gustav" 
och till alla matstånd och tack vare att de flesta såg på 
Rix Fm var köerna okej.

Så vi botaniserade oss runt bland de olika matstånden:))
Men när vi skulle slå oss ner och äta, ville jag sitta bland allt folk 
och bara titta på alla dessa konstiga varelser som 
helt plötsligt krupit fram ur sina bon.
Jocke ville dock dra sig undan.
Så han hittade en trappa vid en port där det var lugn och ro.
Han är alltså för rolig men jag lät honom hållas 
han var ju dock go och glad:)))


Väl mätta i våra magar var det så dax att gå lite till.
Jaja, det är ju inte så att man går lite, utan mycket och lång tid tar det:))
Men då hinner man ju glo på ännu flera konstiga typer.
Sen blir man törstig, hahaha!!!!
Tur det fanns bot på det också:)))

Förresten i morgon börjar barnens skola!!
Tjohooo vad jag är glad över det!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar