torsdag 28 juni 2012

Här och där....

Ja, det är verkligen skillnad på här och där.

När vi åkte på Jeep safari i Turkiet fanns det inget bälte 
och vi satt på mer eller mindre på flaket.
Visst reflekterade jag över att det är ju inte speciellt 
säkert, men men så är det ju där.
Dessutom var vi ju på semester:))
(precis som inget kan hända då )

Hemma hade jag aldrig låtit barnen åka så!!!

Julia fick öroninflammation när vi var i Turkiet.
Vi gick till apoteket och sa att hon hade ont i örat.
Vi fick både droppar och penicillin utan att en läkare 
så mycket som tittade på henne. 

Ja, ja tänkte vi.
Vi får väl hoppas att hon tål medicinen och att 
det nu verkligen är öroninflammation.
En dunderkur verkade det ju iallafall vara för 
det gick över på några dagar:))

Igår fick Hannes ont i örat och mannen föreslog att vi 
skulle ge honom av Julias turkiska örondroppar.
Nej, tyckte jag det kan vi ju inte göra.
Han måste ju till doktorn.
Men det var ju inte Julia...
Ja, men det var ju liksom i Turkiet, det var en annan sak....

Det är verkligen skillnad på om man är här eller där.
Här hemma ska allt liksom vara så som det ska vara.
Ordentligt och efter lagarna.

Kanske är det väldigt svenskt, men jag gillar det.

 Jag gillar också att släppa på allt som är rätt och
 riktigt lite då och då:))
För tänk vad praktiskt att bara gå till apoteket när man är sjuk, 
för ska jag vara riktigt ärlig så sätter man ju sin diagnos 
själv innan man går in till läkaren iallafall
 90% av gångerna:))

Sen är det ju faktiskt lite spännande och se om vår 
svenska Kåvepenin är lika effektfull som 
den turkiska dundermedicinen:)



2 kommentarer:

  1. Krya på honom, och rå om honom ordentligt i morrn:) kramar
    //Sarah

    SvaraRadera
  2. Jag tänker precis som du. Man är ju lite konstig! ;)
    Kan meddela redan nu att Kåvepenin INTE är lika effektiv som den turkiska! :)
    Krya på sonen!
    kram

    SvaraRadera