fredag 1 maj 2015

6 månader idag...

...sen jag flyttade hit.





6 månader sen jag inte är en av ett par.
6 månader sen mina älskade barn blev ryggsäcks-barn.
6 månader sen min ekonomi blev helt annorlunda.
6 månader sen jag bott i mitt fina hus.
6 månader sen allt blev annorlunda

Har lite svårt att förstå att tiden har gått så fort.
Men för att summera det hela, så går det ju ganska bra.
Vissa dagar är det pest och vissa är det helt okej.
Är jag lycklig?
Nej, såklart inte.
Men jag mår i vissa avseende bättre och har en stark tro på att det kommer att bli bra.
Är glad för att Jocke och jag är vänner och att vi tycker samma. Vilket är att vi inte är bra för varandra, men att vi är och vill vara de bästa föräldrar till våra barn som vi bara kan vara och därför fokuserar vi oss på det och att vara vänner, även om vi ryker ihop ibland.
Vi har ju dock varit ett par i 26 år och så lätt försvinner ju inte gamla mönster.
Nu försöker vi hjälpa varandra att se framåt och ta bra beslut som ska möjliggöra en bra framtid för oss på varsitt håll.
Usch ja, inga lätta grejor det här....

Men nu ska man ju se positivt på livet, vilket faktiskt brukar hjälpa.

Så nu ska jag fira att jag bott här i 6 månader med att tvätta i tvättstugan mellan 12 och 17, jippyyyy!!!!!!:/

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar