måndag 21 maj 2012

Jojo:((


Tänk vad bra jag tyckte att det var när man kunde betala 
med pengar när man skulle åka buss!
Nu behövs det ett jojokort för att kunna åka här i Skåne:((
Vilket jag i och för sig kan förstå är smidigt när man 
åker buss ofta.
Men för mig som åker buss en till två gånger 
om året är det mest bökigt.

Men nu så ska jag i alla fall åka buss på onsdag.
 Jag ska åka med Julias klass till busfabriken och alla 
ska ha med sig ett laddat jojokort.

Så det var bara till att gå in och registrera sig på 
Skånetrafiken och försöka ladda det där förbaskade kortet:((
Till sist tror jag faktiskt att jag fick rätt på det, 
men det återstår och se när jag använder det 
för det är först då köpet går igenom.

Har jag sagt att jag tyckte det var bättre förr 
när man kunde betala med pengar....
Usch, hur lät det??

Börjar jag bli gammal??
Börjar jag bli en sån där som är rädd för förändringar??

Nej, jag tror inte det!!!
Men ibland tycker jag faktiskt att saker och ting 
ändras mest för ändrandets skull.
Och det gillar jag inte!!

Nu gäller det kanske inte jojokortet, men.....
Varför ändra på något som funkar??

2 kommentarer:

  1. Du kan också betala med ett SMS i mobilen... Busenkelt för oss som inte åker buss så ofta!
    Go´resa!
    Kram :D

    SvaraRadera
  2. Asså jag skulle kunna göra vad som helst för att f vara en liten fluga på bussen när ni åker in.........för där kommer tant Helena o sitta o klaga på dagens ungdom och på att det var bättre förr. Då man handlade över disk..... Och kallade fröken för lärarinnan....... Och aga fortfarande var tillåtet....... Hihi ;)

    SvaraRadera