torsdag 21 november 2013

Kajsa Smycket

Visst är den fin, min nya ängel!!
Dessutom känns det så bra att jag åter igen 
har hjälpt till lite i kampen mot cancern. 

Jag kom i kontakt med "Kajsa smycket" genom Facebook och 
när jag läste om Kajsa blev jag så rörd.
Så nu känns det extra fint att bära denna fina ängel.

Så här står det på "Kajsa Smyckets" Facebooksida:

Egen insamling till Kajsas Minne på Barncancerfonden
Beskrivning
Vår historia!
Kajsa var en glad, sprallig 10 år gammal flicka när hon plötsligt insjuknade. Hon kräktes hade ont i kroppen och flera andra symtom i ett par månadar från oktober till december 2011. Läkarna hittade inte felet, familjen fick söka akutvård om och om igen. Efter många turer och tron om hjärninflammation och inläggning i Göteborg fick vi beskedet spridda hjärntumörer i februari 2012. En så ovanlig sort att 15 st haft den i Europa och ingen hade klarat sig. Efter allvarliga symtom, svåra ingrepp, operationer, strålningsbehandling visste vi alla att vi skulle förlora Kajsa. Trots en så svår situation kämpade hon sig tillbaka och blev lite bättre under sommaren. Hon fick uppleva sin brors konfirmation och kusins student på avstånd.

Kajsa var en solstråle och en så klok unge som brydde sig om alla andra. Hon lärde oss så mycket Kajsa sin korta tid på jorden, hon blev blott 11 år och firade det den 5 november 2012. Knappt en månad efter födelsedagen somnade Kajsa in mellan sina föräldrar 9 december 2012. Jag och mina barn hann åka upp till henne och säga farväl helgen innan det. Vi var tillsammans när hon och brodern delade ett "vänhjärthalsband" på sjukhuset. Hon beklagade inte sig alls trots allt hon gick igenom och var så glad för sin bror, mamma, pappa, sina kusiner, vänner och familj. Det var stor uppslutning på begravningen med Kajsas klasskamrater, lärare, sjukvårdpersonal, släkt och vänner den 21 december. Kajsa var ett händig och pyssligt barn, hon tyckte om färgen lila och vackra ting. Med Kajsa smycket vill jag hedra hennes minne och skänka pengar till andra som behöver det. Allt i Kajsas anda!

Jag gör Silvertrådssmycken med pärlor främst ringar.

Pris:
ring 250 kr- 100 kr gåva till barncancerfonden
halsbandshängen 100 kr- 75 kr gåva...
armband ca 200 kr- 100 kr gåva...
silvertrådsdekorationer som hjärtan 100- 200 kr- 75 kr-100 kr gåva

För beställning skriv meddelande på facebooksidan

Moster Tina Lundin
TIPSA OM SIDAN

Så nu har jag tipsat…….

Gör som jag köp och stödj!!!!
Tryck på länken nedan

2 kommentarer: