fredag 27 september 2013

Oh, vad gott!!!

Kunde liksom inte sluta att äta:(


Det här är vad som finns kvar av min Alltiettpanna, samtidigt sitter jag här i någon sorts matkoma.

Ser kanske inte så gott ut, men det kan jag lova att det är!!!

Vill ni prova gör så här:

Skiva potatis och morötter.
Klyfta röd paprika och rödlök.
Lägg i allt i braspannan + vitlöksklyftor med skalet på.

Blanda en marinad av olivolja, röd balsamvinäger, rött vin, salt, peppar, basilika, oregano, timjan, rosmarin och mejram.
Häll över och blanda.

Lägg sen frysta kryddade kycklinglår på och in i ugnen på 225 grader i 40 minuter.
Ta ut och lägg på frysta kryddade kycklingfiléer(bara om man vill, jag tycker nämligen inte om kycklinglår).
In i ugnen 15 minuter till.
Lägg sen på tärnas fetaost och svarta oliver, in i ugnen ca 15 minuter till.
Sen är det klart!!!

Jag lovar det är en riktig hit!!
Och såklart ska det serveras rött vin till!!

Go fredagskväll på er!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: