torsdag 11 april 2013

Grattis till ett fantastiskt system!

Min son har tics och har haft det i några år. Ibland är det mycket och ibland är det lite mindre.
Just nu är det en jobbig period och han har ont i nacken som följd av alla tics.
Vi gick till vårdcentralenför för något år sedan och han fick sjukgymnasik där han skulle lära sig att få rätt hållning. Det där hjälpte inget nämnvärt och han slutade gå dit efter 10 gånger.

Nu tänkte vi att det är nog dags att söka hjälp igen, men den här gången vill vi till en barnläkare.
Jag ringde direkt till barnmottagningen i Trelleborg som vi tillhör.
Men ack nej, dit fick vi inte komma utan remiss från vårdcentralen.
Jaha, då var det ju bara till att kontakta vårdcentralen.
Fick en tid efter 1,5 månad, visst är de fantastiska:)

Idag har vi iallafall varit där och jag säger bara:
Grattis Helena, över en timmes komp för att jag skulle få svaret: Vi skickar en remiss till barnmottagningen i Trelleborg.

Kunde de inte göra det per telefon, vi vet ju redan om vad han har. Jag visste till och med mer om tics än läkaren vi träffade idag. Men det blev ett grattis till henne med, för den snabbutbildningen:))
Dessutom kunde ju en annan stackare fått den tiden.

Vill bara säga att vården har ett fantastiskt system och nu kommer jag ju att få ta ledigt igen, för än har han ju inte fått någon hjälp, bara en remiss.
Men man ska väl vara glad för det lilla:))



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar